باهار کدوم وره؟

که خدا هست، خدا هست هنوز

باهار کدوم وره؟

که خدا هست، خدا هست هنوز

فیلم

چهارشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۴ ق.ظ

"سورپرایز شونده" عزیز یک فیلم معرفی کرده بود به اسم “The Fault in Our Stars”. فیلم ارتباط کاملا مستقیمی با بیماری سرطان دارد. ماجراهای چند نوجوان را نشان می دهد که هر کدام به نوعی درگیر این بیماری هستند. فیلم زیبایی بود با دیالوگ های فوق العاده زیبا. چند وب سایت را که باز میکنی بهترین دیالوگ ها مربوط میشود به ارتباط Hazel  و Augustus . اما از نظر من بهترین دیالوگ این فیلم جایی ست که Hazel  وقتی از مادرش خداحافظی میکند با خودش زمزمه میکند:

Hazel Grace Lancaster: The only thing worse than biting it from cancer is having a kid that bites it from cancer.

 

بعد از دیدن فیلم پیش پدرم می نشینم و دیالوگ را برایش تعریف میکنم. از کلمه ی سرطان استفاده نمی کنم و میگویم:

بابا یه فیلم دیدم خیلی قشنگ بود. یه دختره بود مریض بود. وقتی نگرانی پدر مادرشو میبینه میگه: فقط یه چیزی بدتر از این که یه بیماری سخت داشته باشی وجود داره. اونم اینه که فرزندی داشته باشی که بیماری سخت داشته باشه. یعنی یه جورایی پدر مادر درد بیماری خودشو راحت تر تحمل میکنه تا فرزندشو.

پدرم صورتش سمت دیگری ست نگاهم نمیکند انگار که حرفهایم را نمی شنود. صدایش میکنم "بابا با شمام. حواستون به من نیست؟ نظرتون چیه" برمیگردد. چشمهایش قرمز است. میگوید: شنیدم. میپرسم خوب نظرتون؟ جواب می دهد: نمیدونم. و بلند میشود میرود تا چایی دم کند. هیچ موقع این ساعت از روز چایی نمی خورد. چای را بهانه کرده است.

 

وارد مرکز رادیوترپی می شویم روزهای شنبه و سه شنبه فوق العاده شلوغ است و حدود دو ساعت طول می کشد تا نوبتم شود. مردی تقریبا همسن پدرم کنار پدر می نشیند. از داخل اتاق شتابدهنده اسمی را صدا می زنند. مردی که کنار پدرم نشسته آرام خم میشود و طوری که مرد ردیف جلو صدایش را نشنود به پدرم میگوید: " این آقا رو میبینی جلو نشسته، پدر همونیه که اسمش رو صدا زدن، پسرشو میاره واسه رادیو تراپی. بیچاره خیلی اذیت میشه. باز خوبه ما (اشاره به خودش و پدرم) واسه خودمون میایم نه واسه بچه هامون" و پدرم فقط با سرش تاییدش میکند. با خودم فکر میکنم شاید قیافه ام را که میبیند یک درصد هم احتمال نمی دهد که مریض من هستم نه پدرم. شاید فکر میکند زیادی جوانم! نفر بعدی خود او را صدا می زنند. رادیوتراپی اش را که انجام میدهد خداحافظی می کند و میرود. 


 


 THE WORLD IS NOT A WISH-GRANTING FACTORY

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۰۹
nilaii

نظرات  (۳)

۱۰ مهر ۹۳ ، ۰۷:۰۹ سورپرایز شونده
Oh my God, I'm flying. Oh my God, we're flying. We're-we're flying! Look down! Nothing has ever looked like this in all of human history!
پاسخ:
Hazel: Gus, this is what it's like to drive in a car with you


واقعا خیلی سخته نیلایی
برای پدر و مادر دیدن بیمای بچه و یا هر مشکل دیگه ای مربوط به بچشون سخته
من شاید اینو تا وقتی برای خودم مشکل پیش نیمد خیلی نمیتونستم درک کنم
مشکل من بیماری نبود اما غصه من همه اعضای خانواده ام رو بیمار کرد
زندگی اروممون یکدفعه ریخت بهم
من خودم نرااحت بودم این اوضاع که میدیدم بیشتر بهم میریختم و احساس گناه میکردم
چون بیماری دست خود ادم نیست و ادم درش هیچ تقصیی نداره اما مساله من ...
به هر حال از ته قلبم امیدوارم هم تو دوست گلم و هم همه کسانی که بیماری دارند هرچه سریعتر خوب بشن
دینای زشت امروز و ادمهایی مثل من ک پرشدن از ترس و تردید به ادمهایی مثل تو که با همه مشکلات دنیا رو قشنگ میبینه نیاز داریم
باورت میشه همین تو چقدر روی من تاثیر گذاشتی  تو این مدت کوتاه ؟
هربار خسته میشم یاد تو می افتم و خودم حات که میذارم میبینم من خیلی ضعیف بودم اگر جای تو بودم
تو زن قوی هستی زنی که زندگی خوب میبینه
زنی که خوب بلده از دل مشکل یک نقطه نور در بیاره

حس درونیم میگه من به خوب شدن تو ایمان دارم و به دوستیت نیاز

پاسخ:
آوای عزیزم خیلی به من لطف داری عزیزم.
پدر مادری همینه دیگه. 
چقدر خوبه آوا اگه حتی ذره ای بتونم دوستانم رو خوشحال کنم و یا اثر مثبت داشته باشم.
هستم هرموقع که بخوای :*
قشنگ بود. 

آرزوی سلامتی‌ برای شما و خانواده محترم.  
پاسخ:
ممنونم آقا رضا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی